Karpal Tünel Sendromu Egzersizleri ve Hareketleri
15 Mayıs 2024

Karpal Tünel Sendromu Egzersizleri ve Hareketleri

Karpal tünel sendromu egzersizleri, Parmakların uyuşması ve bilhassa geceleri ortaya çıkıp kolda yayılma gösteren ağrılar, zaman zaman boyun fıtığı ile karıştırılabilen karpal tünel sendromu özellikle gün içerisinde evde ya da iş yerlerinde ellerini sıkça kullanan kişileri ilgilendirir. Karpal tünel sendromu, median sinirin elin bileğinde geçtiği kanal içerisinde sıkışması neticesiyle meydana gelen bir hastalıktır. “Karpal kanal” denilen yapı, bilek bölümünde yer alır ve üst evresinde kalın bir bant biçiminde kısım ile örtülüdür. Bu kanalın içerisinde parmakların hareketini gerçekleştiren tendonlar ile median sinir bulunur. Median sinir, temel olarak parmakların hissetmesini ve parmakları birtakım hareketleri yapmasını sağlar. Kanalı daraltan nedenler, median sinirin kanal içerisinde baskı altında kalması ile sinirin görevinde oluşan bozulmalar el-bilek hastalığını oluşturur. Karpal tünel belirtisi bulguları genelde 30-60 yaş arası kendisini gösterir. Kadınlar bu rahatsızlıktan, erkeklere nazaran daha çok şikâyetçidirler zira kadınlardaki karpal tünel bölgesi, çoğu erkektekine göre daha dardır. Buda, kemikler ile bilek arasındaki mesafenin, yani karpal halka biçimindeki bağın-parmaklardaki fleksör tendonların ve medyan sinirin kesiştiği yer daha çok gerilerek daha çok acı yaratmasına sebep olur. Sıkıştırılmış tendonlar iltihaplanır ve kimi zaman buna sıvı da eşlik eder. Bütün bunlardan ötürü bu bölge gerilir ve bu da büyük bir acı yaratır.

Karpal tünel sendromu egzersizleri

Özellikle 40-50 yaş arası hanımlarda daha sık görülür. Eğer karpal tünel belirtisi yaşıyorsanız mafsal esnekliğini güvenliğini sağlamak adına Karpal tünel sendromu egzersizleri yararlı olacaktır.
  • Her iki elinizle 10 saniye süresince yumruklarınızı sıkın ve bırakın arka arkaya 10 kez yapın
  • Her iki bileğinizi saat tarafında 10 kez çevirin, Ardından baş parmaklarınızı saat tarafında çevirin
  • İki elinizi birbirine yerleştirerek karşılıklı baskı oluşturun, ardından yavaş yavaş parmaklarınız birbirine basılıyken avuç içlerinizi birbirinden kademeli olarak ayırın 10 saniye tutun ve yine avuç içlerinizi birleştirin.

Karpal Tünel Sendromu Egzersizleri Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Boy Uzatma Egzersizleri ve Hareketleri

Boy Uzatma Egzersizleri ve Hareketleri

Konuşma Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Konuşma Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Bacak Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Egzersizleri ve Hareketleri

İç Bacak Egzersizleri Nasıl Yapılır?

İç Bacak Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Vajinismus Egzersizleri ve Hareketleri

Vajinismus Egzersizleri ve Hareketleri

Güncel

Doğum Sonrası Egzersiz Hareketleri

Doğum Sonrası Egzersiz Hareketleri

Güncel

Menisküs Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Menisküs Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Göğüs Kası Egzersizleri ve Hareketleri

Göğüs Kası Egzersizleri ve Hareketleri

Omuz Ağrısı Egzersizleri

Omuz Ağrısı Egzersizleri

Hamilelikte Egzersiz Hareketleri

Hamilelikte Egzersiz Hareketleri

Göz Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Göz Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Yüz Egzersizleri Nasıl Yapılır? ve Faydaları Nelerdir?

Yüz Egzersizleri Nasıl Yapılır? ve Faydaları Nelerdir?

Egzersiz Bandı Nasıl Seçilir?

Egzersiz Bandı Nasıl Seçilir?

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6